Project tuin

Ik woon inmiddels al 4 jaar in dit huis. De afgelopen jaren had ik steeds beetje bij beetje iets aan de tuin gedaan. Alleen met steeds een beetje kreeg het onkruid ook meer ruimte.

Voor de zomer had ik een plan. Schuttingen plaatsen in de achtertuin. Een zon maken in de voortuin met veel planten voor vlinders en bijen. Alleen het snoeien ging te langzaam, was te veel en te zwaar werk. Dus mijn tuin was inmiddels een grote troep. Halve bomen, veel onkruid tussen de vlinderbloemen en schuttingdelen door.

Na lang twijfelen en van mezelf heel veel “het zelf moeten” doen, heb ik de klus op werkspot geplaatst.

Wat was dat een verademing. Een paar klusjesmannen die in 2 dagen je hele tuin leeghalen. Dat zag er al een stuk beter uit. En na 3 weken liggen er achter nieuwe tegels, staan er plantenbakken en schuttingen. Voor hebben we de oude tegels herbruikt en ook plantenbakken geplaatst.

Inmiddels heb ik (wel zelf) alle nieuwe planten er in gezet. Ik heb gekozen voor allerlei planten met bloemen in verschilldende kleuren en waar vlinders en bijen erg van houden. De is tuin winterklaar. Nu alleen nog op zoek naar een fijne tuinset om straks in te kunnen chillen als de zon weer komt.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag